מרחב יזמות - עיצוב סביבה נכונה בשיתוף תלמידי כיתה ט׳
חט״ב שזר . כפר סבא
שטח הפרוייקט:
מרחב למידה מודלרי בין כיתות
גילאים:
חטיבה
מה עשינו:
סדנה בת שלושה מפגשים, עיצוב והדמיית התוצרים של התלמידים, ביצוע המרחב
משך התהליך: סדנאת עיצוב מרחבי למידה בשיתוף התלמידים
תהליך העבודה:
מפגש ראשון - חשיפה והשראה
התלמידים נחשפו לעולם עיצוב מרחבי למידה, למדו על העקרונות המנחים בעיצוב חללים חינוכיים, וחקרו דוגמאות ממרחבי למידה חדשניים בעולם.
מפגש שני - הגדרת צרכים ותכנון
התלמידים ניתחו את המרחב הקיים, הגדירו את השימושים הרצויים במסדרון, ופיתחו רעיונות ראשוניים לעיצוב. דרך עבודה בקבוצות, הם יצרו תוכנית מפורטת למרחב המתחדש.
מפגש שלישי - יישום ועיצוב
התלמידים הפכו את התכנון למציאות, תוך שימוש במגוון כלים וטכניקות עיצוביות. הם היו שותפים פעילים בעיצוב המרחב, החל מבחירת הצבעים ועד להצבת אלמנטים פונקציונליים.
התוצר הסופי הפך את המסדרון ממעבר פשוט למרחב למידה פעיל המשרת את צרכי התלמידים ומשקף את רוחם.