״מרחב למידה חדשני״ זה לא גימיק, כך יראה העתיד
תיכון
חטיבה
המתבגרים בגיל תיכון חשופים כל הזמן למידע המוזרם להם ממחשבים וסלולאריים. הדבר מוביל לנגישות גבוהה למידע, אך גם לתופעות של פגיעה בריכוז.
על כן, בעיצוב החלל יש לתת את הדעת לצורך בלמידה חופשית ועצמאית, ומבלי לוותר על היכולות של למידה פרונטלית.
בכדי לתמוך בתהליכי חופשיים, המעודדים את התלמידים ללמידה ויוזמה עצמאית, סביבת הלימוד צריכה לייצר מקום טבעי ומאפשר בו הילדים מרגישים בנוח בסביבתם וללמוד בצורה שנכונה להם, תוך שילוב עזרי למידה ופינות מתוקשבות ככל שניתן.
סביבה כזאת יכולה להיות בנויה מאיזורים נפרדים, חלקם משמשים למנוחה וחלקם לעבודה בקבוצות או לבד.
מאידך, התכנון צריך להיות אלסטי ודינאמי דיו, לאפשר מערכים של למידה רגילה הכוללת הרצאה פרונטלית של המורה, התכנסות גדולה של הכתה או אף מעבר לכך אם עומד הצורך.
בהיבט של צבעוניות ואסתטיקה, עלינו לייצר אוירה בוגרת עם קריצה לעולם סביבות העבודה העכשוויות ומשרדי הייטק. החשיפה של הילדים הבוגרים לסביבות עבודה מתקדמות מצריך מאתנו לספק מענה הולם ולעודד אותם לפתיחות ומעוף מחשבתי בעיצוב פנים מתוחכם ולא רגיל.