יסודי
ילדים בגיל יסודי זקוקים לסביבה שתומכת בדמיון ובמשחק, אך גם כזו המאפשרת ריכוז ולמידה.
על כן, על החלל להיות גמיש מספיק ולשלב אלמנטים שונים המאפשרים פעילות מגוונת בתוכו. עלינו לגרות את סקרנותם, אך להזהר מלגדוש אותם במידע אשר עלול לפגוע בריכוז.
פינות רכות, פינות סגורות ומופרדות, פינות יצירה שניתן ללכלך, וגם שולחנות וכיסאות בגבהים שונים, או מודלרים שאפשר לחבר ולהזיז לפי הצורך, הם חלק מסל המרכיבים העומדים לרשותנו אשר יכולים למלא אחר המשימה.
כמו כן חשוב ליצור עבורם מקומות אחסון למשחקים, עזרי למידה, ספרים וכדומה.
בכדי להרוות את סקרנותם, כדאי לחשוב על צורות שונות של העברת מסרים ותכנים מעניינים כמו עובדות מדעיות, ספרות ואומנות בצורה שאינה משתלטת על החלל ונמנעת מיצירת גודש בצבעים ובמידע.
ילדים בכיתות נמוכות מבלים זמן רב במשחק. לכן, משחקי דמיון ויצירה, או משחקי מתמטיקה, טבע והנדסה יכולים להיות חלק אינטגרלי מעיצוב הפנים של חלל הסביבה הלימודית. פינות יעודיות או קירות המשלבים לוחות מחיקים, עץ, מתכת ומגנט מייצרים חללים וקירות מיוחדים ומלאי השראה.